Reportáž: Lehce pozitivní střípky z Biostylu |
Středa, 21 Březen 2007 00:00 |
V rámci photoblogu se mi podařilo vyventilovat většinu negativních pocitů z návštěvy veletrhu Biostyl. Dnes nastal čas, podělit se o několik pozitivních střípků s vámi, čtenáři GurmetKlubu. Nicméně předem vás varuji, že i oněch několik pozitiv bude okořeněno další dávkou veletržních pikantností. Popravdě, celé akci by více slušel název: Prodejní výstava kosmetických přípravků a zdravé výživy.
Bisotyl fakta Na úvod neuškodí provést citaci textu oficiální tiskové zprávy: Ve dnech 16. - 18. března se na výstavišti v Holešovicích koná se zde druhý ročník mezinárodního kontraktačního a prodejního veletrhu BIOSTYL. Ve stejném termínu probíhá i třetí ročník prodejního, kontaktního, vzdělávacího a zábavního veletrhu ESOTERIKA.
Biostyl realita Standardní vstupné činilo rovných 250 Kč. Když jsem v pozvánce na veletrh jeho výši omlouval a zdůvodňoval, měl jsem určitou představu, jakou protihodnotu by za něj měl případný návštěvník získat. Realita opět (v negativním smyslu slova) předčila mé očekávání. Za svou „čtvrtisícovku“ jste obdrželi vstupenku do velké tržnice. Náhodné stánky s biopotravinami (potravinami obecně) byly rozesety bez jakékoli koncepce v poli prodejců zaručeně fungujících a zázračných mastí, bederních pásů, filtrů na vodu s kosmickou technologií a podobného smetí. Kdyby někdo z pořadatelů myslel, rozdělil by levé křídlo Průmyslového paláce na několik oddílů dle prezentovaného sortimentu - jídlo k jídlu, mastičky k mastičkám a „esoteriky“ by aregoval (a zavřel na zámek:) v křídle pravém.
Jedna měna vládne všem U většiny stánků platilo, že co nebylo součástí inventáře, mělo na sobě nalepenou cenovku. Konečně, to by nebyl až takový problém, kdyby vstupné stálo 50 Kč. Při čtení slova „kontraktační“ v názvu veletrhu se nelze ubránit ironickému úsměvu. Konečně i zařazení do do kategorie veletrhů malinko „hapruje“. Spíš by se slušelo použít spojení: Prodejní výstava. Ale dost kritizování. Člověk se zbytečně rozčiluje a zapomíná na titulku článku, která láká na „pozitivní obsah“.
Těchonická medoláda Úkol číslo jedna po provedení novinářské akreditace (napsání emailu na ušmudlaný papír) zněl jasně: Najít stánek s medem, medovinou a medovými produkty, na který mě před příjezdem na výstaviště upozornila Florentýna a díky jí za to:) Společnost pro oživení venkova Vaváky na něm prezentovala nejen med jako takový, ale hlavně navazující, z něj vycházející produkty. Ochutnal jsem skvělou medovinu a naprosto fantastický produkt jménem Medoláda. Na první pohled klasické marmeládové sklenice v sobě ukrývaly nejedno překvapení. Stačilo si vzít dřevěnou špachtličku a pustit se do koštování. Výrobci se podařilo zcela jedinečným způsobem propojit medový základ s celou řadou ingrediencí a příchutí. Upřímně řečeno na samotný čistý med si moc nepotrpím, ale madlovou, čokoládovou a zázvorovou meduládou bych se dokázal „léčit“ klidně celý večer. Gratuluji k vytvoření originálního a přitom delikatesního produktu!
Fairově.cz Dalším stánkem, který si zasloužil pozornost byla prezentace prodejce FairTrade produktů Fairove.cz. Ideální to místo pro objasnění si myšlenky „férového obchodu“. Kromě fundovaných informací mohl návštěvník zdarma ochutnat například BioRooibos, kávu z Kuby a kávový nápoj s Guaranou. To vše zabalené ve velmi přátelském duchu :-)
Celozrnné pekařství Další neustále obležený stánek prezentoval slušné portfolio (děsné slovo ve spojení s jídlem) celozrnného pečiva. Většinou se jednalo o různě ochucené (olivy, koriandr, kmín, šalvěj, česnek) placky a bulky. Ideální svačinová alternativa k párku s hořčicí resp. všudypřítomným stánkům s fornetti:) Dle dostupných informací se chystá otevření "celozrnné pekárny" v Praze, Korunní 4.
Další vystavovatelé Absence subjektů, které u nás dávají slovu Bio jeho reálný rozměr, nebyla překvapením. Z opravdových poctivých farmářů a pěstitelů jsem zaregistroval pouze přítomnost stánku ekofarmy rodiny Abrlovy. Jejich nabídka biokoření a biovína je neodolatelná a první jmenované používám ve svých kuchařských experimentech již od letní vinařské expedice - VínoTour 2006. Zmínku si zaslouží i stánek společnosti LifeFood.cz. Ochutnal jsem několik produktů a ačkoli jsem velmi adaptabilní a šestý smysl „vyšší chuti“ hledající člověk, nemůžu se ubránit pocitu, že se jedná především o velmi trendy produkty s minimální schopností opravdu chutnat. Surové čokoládové boby v ceně 96 Kč / 100g mě opravdu nezaujaly, stejně jako nápoj z prášku konopných semínek.
Závěrem Snažil bych se vyhnout všem akcím Incheby, které v názvu ponesou slovo „prodejní“. Hledejte, ochutnávejte, poznávejte, žijte...sami za sebe. Podobné akce vám bioŘezníka ani bioZemědělce do sousedství nepřivedou.
Další články s podobnou tématikou PHOTOBLOG: Veletrh Biostyl a Esoterika v obrazech REPORTÁŽ: Jak (ne)ztratit Apetit REPORTÁŽ: Biojarmark Toulcův dvůr 2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte ho klinutím na ikonku pro další čtenáře :-)
Komentářů (3)
|